Pod koniec marca bieżącego roku w Polsce zarejestrowanych było już 4987 elektrycznych samochodów osobowych, z czego dwie trzecie stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV - Battery Electric Vehicles) - 3163, a pozostałą część hybrydy typu plug-in (PHEV - Plug-in Hybrid Electric Vehicles) - 1824. W Polsce podział rynku między BEV a PHEV (63 do 37%) zbliżony jest do europejskiego (55 do 45%). Elektrycznych pojazdów dostawczych było 278, e-busów - 198, a elektrycznych skuterów i motocykli - 3445.
- Na koniec 2018 r. liczba EV w kraju wynosiła 4134, a wzrost do niemal 5 tys. obecnie zawdzięczamy udanemu pierwszemu kwartałowi, w którym zarejestrowano aż 853 EV, czyli o połowę więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego (486). Wpływ na to miały m.in. zakupy firmowe, a także dynamiczny rozwój car-sharingu. W tym roku w Polsce będziemy mieć 750 w pełni elektrycznych pojazdów tylko w samych systemach wynajmu aut na minuty, z 3163 wszystkich BEV poruszających się po drogach. To ponad 20% rynku - mówił Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), w 2018 r. w UE sprzedano 301847 osobowych pojazdów elektrycznych. Najwięcej pojazdów elektrycznych wśród państw członkowskich UE zarejestrowano w Niemczech (67658), Wielkiej Brytanii (59947) i we Francji (45623). W Norwegii, będącej europejskim liderem elektromobilności, zarejestrowano 72689 samochody elektryczne. Polska, która zakończyła ubiegły rok z wynikiem 1324 EV, odnotowała wzrost o 22,9% w porównaniu do 2017 r. (1068).
Na koniec marca br. w Polsce działało ponad 646 stacji ładowania pojazdów elektrycznych (1148 punktów), w tym najwięcej w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Gdańsku i Poznaniu. Wśród nich 33% stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 67% wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.
Źródło: Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych