Jak zapewnić skuteczne działanie biznesu?

Na branżowym rynku dystrybucyjnym działają zarówno podmioty specjalizujące się w oferowaniu kilku marek produktów, firmy będące lokalnymi przedstawicielami producentów zagranicznych, jak też liczne przedsiębiorstwa międzynarodowe mające dziesiątki, a nawet setki tysięcy pozycji magazynowych. Dwa lata po zakończeniu pandemii branża funkcjonuje w zupełnie innych realiach niż w 2022 roku – praktycznie nie występują już problemy z alokacją komponentów, a wydłużone czasy dostaw dotyczą jedynie wybranych grup produktów. Z drugiej strony problemem stały się zwiększone koszty działalności oraz ograniczanie inwestycji, czego pochodną jest słabsza koniunktura na rynku.

Posłuchaj
00:00
Spis treści

Jak zapewnić skuteczne działanie biznesu?

Jak sprzedawać komponenty oraz urządzenia dla przemysłu i innych branż profesjonalnych? Niezmiennie najważniejszy jest tu bezpośredni, osobisty kontakt z klientem. Wskazanie to znalazło się ex aequo na pierwszym miejscu wraz z kontaktem telefonicznym i internetowym (81%). Kontakt osobisty obejmuje zarówno wizyty u klientów, sprzedaż bezpośrednią, udział w targach, jak i inne formy nawiązywania oraz utrzymywania relacji biznesowych. Tego brakowało podczas pandemii, ale wtedy rozwinęła się znacząco sprzedaż internetowa, co dotyczyło zresztą całego sektora handlowego. Wskazanie "sklep internetowy / platforma handlowa B2B" uzyskało dzisiaj 59% odpowiedzi i znalazło się na trzecim miejscu. Zdaniem niemałej grupy respondentów ważne są też kwestie działalności międzynarodowej oraz współpracy z partnerami lokalnymi (rys. 8).

 
Rys. 8. Najważniejsze czynniki sprzyjające prowadzeniu efektywnej działalności dystrybucyjne

W zestawieniu czynników tworzących dobrą ofertę oraz determinantów skutecznej sprzedaży wyróżniają się przede wszystkim dwa kluczowe elementy (rys. 9). Pierwszy z nich (aż 91% wskazań) dotyczy zapewniania szybkiej dostawy i dobrej dostępności produktów, co po części jest ciągle pokłosiem niedawnych problemów rynkowych w tym zakresie. Drugim jest wsparcie techniczne oraz dobra obsługa klienta (81%), co obejmuje pomoc w całym procesie doboru, zakupów, tworzenia, a czasami nawet wdrażania aplikacji. Dla odbiorców liczy się też dobrze zaopatrzony magazyn producenta, a także kompleksowość całej jego oferty. Piątym ciekawym wskazaniem jest "specjalizacja na określonej tematyce", co należy wiązać z możliwością transferu wiedzy do klientów i ich wspierania w tworzeniu aplikacji.

 
Rys. 9. Czynniki sprzyjające sprzedaży komponentów i innych produktów
Powiązane treści
Zasilacze i sterowniki silników BLDC od Mean Well - przemienniki częstotliwości PWM serii VFD
Dozownik leków, czyli czystość i wydajność - jak drylin od igus rozwiązał problem
Sterowniki Lenze - łatwe i wydajne sterowanie ruchem
Zobacz więcej w kategorii: Raporty
Obudowy, złącza, komponenty
Szafy i obudowy przemysłowe
Artykuły
Od stanowisk i wyposażenia produkcji, przez ESD, do cleanroomów
Zasilanie, aparatura nn
Zasilanie w przemyśle
Pomiary
Przemysłowe pomiary wielkości nieelektrycznych - raport z rynku
Silniki i napędy
Przetworniki położenia i silniki krokowe
PLC, HMI, Oprogramowanie
Rozwój AI sprzyja branży IPC
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Konferencja
Inteligentna robotyzacja w zasięgu ręki. ASTOR Tour 2025!
Targi krajowe
Targi Energetyczne ENERGETICS 2025
Targi krajowe
16. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2025

Poradnik doboru rozwiązań drukujących - drukarki mobilne, stacjonarne i przemysłowe

Jak dobrać drukarkę do zastosowań w logistyce, przemyśle czy handlu? Na co zwrócić uwagę, jeżeli chodzi o cechy i funkcje urządzenia? Jak zapewnić wysoką niezawodność pracy oraz trwałość systemu drukującego? A co z oprogramowaniem? W artykule odpowiadamy na powyższe pytania, przedstawiając przykłady nowoczesnych urządzeń drukujących, które z powodzeniem sprawdzają się w wymienionych zastosowaniach.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów